Har inget gemenskap med andra!

Väldigt ofta, eller nästan jämt kan jag nog skriva så känner jag att jag inte passar in med dom jag umgås med. Det känns som att jag lever ett så annorlunda liv jämfört med andra att jag har inget gemensamt med dom så har då ingenting att prata om.
 
 Vad är det för speciellt med mig som gör att jag inte klarar av att leva ett normalt liv. Förvisso är jag sjuk i flera olika diagnoser / sjukdomar. Men många klarar ju endå av att ha ett deltidsjobb och familj, trots sina sjukdomar. Men inte jag.
 
 Så jag sitter tyst och betraktar och känner mig mer och mer ensam.
 
Jag vet att ingen är intresserad att lyssna på det som sker i mitt liv. Vem vill höra på det? Det har jag ju samtalskontakter för.
 
I många år har jag varit sjuk och varit utanför samhället även fast jag just nu gör ett försökt att ta mig tillbaka så är ju det samtalsämnet avklarat på två minuter.
 
Det är inte så att jag vill sitta och prata om hur dåligt jag mår heller för alla. Men vad ska jag prata om det är det som är problemet.
 
 

Kommentera här: