Saker jag är nöjd med hos mig själv!

 I bland kan det vara svårt att hitta saker man är nöjd med hos sig själv. Ibland känner man sig bara helt värdelös och dålig, men det stämmer ju inte. Jag har nog  en ganska dålig självkänsla och jag vet att många av er som läser också har det. Hur kommer det sig att det är så svårt att tro på sig själv, att man faktiskt är bra? Vi måste sluta döma oss sig själva så hårt och faktiskt vara våra egna bästa vänner. Jag hoppas att ni också skriver en sådan här lista om er själva för det behövs verkligen. Vi måste våga ta plats och faktiskt berömma oss själva. Nu kör vi!

♥ Jag är en kämpe och ger aldrig upp, hur jobbigt saker än känns.
♥ Jag är väldigt kreativ.
♥ Jag vågar säga mina åsikter, tankar och känslor.
♥ Jag försöker alltid hitta lösningar på saker.
♥ Jag utvecklas hela tiden och vill alltid bli den bästa versionen av mig själv.
♥ Jag är vetgirig och vill alltid lära mig nya saker.
♥ Jag är väldigt kärleksfull.
♥ Jag står upp för andra människor och mig själv.
♥ Jag är rolig och har humor.
♥ Jag är omtänksam och vill få andra att må bra.
♥ Jag är pysslig och fixar gärna i hemmet.
♥ Jag är bra på att stötta andra och ge råd.

Vad är du nöjd med hos dig själv? Kommentera här nedan eller skriv den i din blogg eller på ett papper så du kan läsa det om och om igen!

Kommentera här: